Vanliga frågor

Här hittar du vanliga frågor om digital tillgänglighet. Hittar du inte svaret? Hör av dig till oss!

Berörs ditt företag av de nya reglerna?

De nya reglerna för digital tillgänglighet omfattar flera områden såsom e-handelssajter och digital försäljning av persontransport (taxi, flyg, färja, buss etc.), bank- och betaltjänster, e-böcker, vissa medietjänster samt elektroniska kommunikationstjänster*

Hur kan vi hjälpa dig med digital tillgänglighetsanpassning?

Det är viktigt att företag redan nu börjar anpassa sina digitala produkter och tjänster till de nya kraven och vi finns här för att göra övergången så smidig som möjligt.

Vi erbjuder en genomgång av dina digitala tjänster för att identifiera eventuella brister i tillgängligheten. Därefter arbetar vi tillsammans fram en handlingsplan för att utveckla och implementera nödvändiga åtgärder. Det kan handla om allt från tekniska uppgraderingar till justering av design och även information kring vad du själv behöver ha i åtanke vid publicering av innehåll.

Jaha, men hur är det med offentlig sektor?

Även om din digitala tjänst följde tillgänglighetskraven för offentlig sektor när de kom så behöver innehåll, design samt funktionalitet ständigt uppdateras så de uppfyller tillgänglighetskraven enligt WCAG**. Vi finns här för att säkerställa att din tjänst/service uppfyller dessa krav. Vi besitter även kompetensen att justera både design och kod samt vägleda dig i hur ni ska jobba framåt med innehållet för att det ska vara tillgängligt för alla.